• Mijn account
    • (X) Inloggen

      Ik ben al klant bij Petit Merci

      Voer je e-mailadres en wachtwoord hier in om in te loggen op de website:

      Wachtwoord vergeten?

      Nog geen klant bij Petit Merci?

      • Eerdere bestellingen bekijken
      • Automatisch verstuurgegevens ophalen
      • Track je bestelling
      Nieuw bij Petit Merci
Je bent hier:
  • Home
  • Klantenservice
  • Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

artikel  1    defenities
artikel  2    identiteit ondernemer
artikel  3    toepasselijkheid
artikel  4    het aanbod
artikel  5    de overeenkomst
artikel  6    herroepingsrecht
artikel  7    kosten in geval van herroeping
artikel  8    uitsluiting herroepingsrecht
artikel  9    de prijs
artikel 10   conformiteit en garantie
artikel 11   levering en uitvoering
artikel 12   betaling
artikel 13   klachtenregeling
artikel 14   geschillen
artikel 15   aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1- Defenities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening  van beroep of bedrijf en een overeenkomst op (afstand) aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  6. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan de consument aanbiedt;
  7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van een of meer technieken voor communicatie op afstand;
  8. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn waargenomen;

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Firmanaam: Petit Merci
Vestigingsadres: Herenstraat 52
2282BW Rijswijk
Telefoonnummer:  070-3947422

Openingstijden:   
Maandag gesloten
dinsdag t/m vrijdag van 10 uur tot 19:00 uur 
zaterdag van 10 uur tot 16:00 uur
zondag gesloten

KvK nummer: 27138634 te Den Haag
Btw nummer : 181700244B01
Banknummer: NL13INGB0006133678

Artikel 3 -  Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, zal de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument  ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten op verzoek van de consument deze voorwaarden langs elektronische weg of op andere wijze kosten-loos worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productvoorwaarden van toe- passing zijn , is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.    

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Het aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen
    • de eventuele kosten van aflevering
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst.
    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert.
    • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is.
    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen.
    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigd de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web-omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer zal bij het product aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een gegevensdrager meesturen:
    1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
    2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht.
    3. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt voor de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen.Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Na deze periode van aanmelding heeft de consument nogmaals 14 kalenderdagen de tijd de artikelen te daadwerkelijk te retourneren waarbij rekening moet worden gehouden dat de verzendkosten van consument naar de webwinkel voor rekening van de consument zijn, de kosten bedragen in het algemeen 6,95 maar hangt af van de gekozen transporteur.
  3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en- indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren. retour zenden is ook mogelijk aan de hand van het modelformulier wat is te downloaden via de website van Stichting Webwinkelkeur, aan te klikken op onze homepage.
  4. De kosten van de goederen inclusief de verzendkosten van de webwinkel naar consument worden binnen 14 dagen na binnenkomst van de goederen door de ondernemer gecrediteerd naar consument.

Artikel 7 - Uitsluiting herroepingsrecht 

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, -althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    4. die snel kunnen bederven of verouderen;
    5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiele markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
    6. Heliumtanks worden onder geen beding teruggenomen c/q gecrediteerd.
    7. Goederen gerelateerd aan huwelijken zoals gelddozen, receptiealbums, handschoenen, mandjes, gebruiksgoederen etc.

Artikel 8 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiele markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden.Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtlijnen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen  toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 9 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheids- voorschriften.Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 10 - Levering en uitvoering      

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen mat bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk  30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst  zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  6. Iedere zending die Petit Merci verlaat wordt gecontroleerd op aantal,. breuk of beschadiging zodat kwaliteit is gewaarborgd. Mochten er onverhoopt toch beschadigingen c.q. vermissingen zijn dient dit binnen 48 uur vermeld te worden middels E-mail of whats-app.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Uitzondering bij schade zijn artikelen van glas en glas op spiegel, dit schaderisico berust bij de consument
  8. Op ieder (gemaakt)artikel wat de winkel van Petit Merci verlaat staat de geregistreerde naam Petit Merci incl. telefoonnummer / webadres op een onopvallende plaats vermeld d.m.v.een sticker.
  9. Bij een geaccepteerde bestelling , met betaling via I-DEAL, Mastercard, Visa, Mr-Cash, Pay-pal zal bij niet bijschrijving van het factuurbedrag de opdracht na 3 dagen komen te vervallen en bij vooruitbetaling na 7 dagen komen te vervallen

Artikel 11 - Betaling 

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan bij het plaatsen van de overeenkomst door middel van een betaling via I-DEAL ,Mr-Cash, Mastercard, Visa, Pay-pal of door middel van vooruitbetaling op een door de ondernemer bekend gemaakte bankrekening.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 12 - Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  2. Indien gebreken of beschadiging aan de zending met producten niet onmiddellijk bij ontvangst kunnen worden vastgesteld dient de consument binnen  48 uur na ontvangst van genoemde  zending de ondernemer hierover schriftelijk,via E-mail of whats-app te informeren, zo-nodig met fotomateriaal van de beschadigingen.
  3. Voor bedrukte producten geldt dat fouten in gedrukte tekst ontstaan door onduidelijk schrift, foutief opgegeven - of mondelinge tekst door de consument geen aanspraak kan worden gemaakt op schadevergoeding door de ondernemer.
  4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  5. Klachten kunnen tevens worden gemeld bij het Europees ODR platform wat te vinden is op het adres ec.europa,eu/odr.
  6. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 13 -Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer  en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. In het geval van geschillen kan de consument zich wenden tot Stchting WebwinkelKeur, deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting Geschil Online te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.

Artikel 14 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Aanbetalingen gedaan voor een opdracht worden na de afgesproken leverdatum / af te halen datum niet meer geretourneerd.
  2. Aangeschafte heliumtanks worden na aankoop niet gecrediteerd.
  3. Klachten na het uitdelen van bedankjes worden niet meer in behandeling genomen.
  4. Goederen bestemd voor huwelijken zoals gelddozen, ringkussens, sjerpen, mandjes en gebruiksvoorwerpen worden niet retour genomen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.